He fet la següent al·legació al projecte de reparcel·lació, penso que pot ser d’utilitat.
El projecte ens inclou una partida de 73 milions de pesetes per un concepte que no esta prou detallat i justificat” Direccions d´obres i salut ; altres profesionals”, demano el detall i l’a justificació de la partida ja que mes endavant ens ha de ser de molta utilitat tenir ben especificats els conceptes per els que fem el pagament si volem fer una reclamació civil per recuperar els diners pagats i que no ens corresponguin.
Altre cosa que demano es que ens treguin els 11 milions de pesetes per la inscripció en el registre de la propietat ja que la partida ens la ha subvencionat la Generalitat.
A l’hora de pagar la liquidació definitiva feu me memòria de revisar ho.
A continuació la al·legació.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excel·lentissim ajuntament de Dosrius. Albert amb DNI
En relacio al PROJECTE DE REPARCELACIO DE LES UNITATS D’ACTUACIÓ UA-XI polígons A, B I C :
Atentament exposa:
Que com es conegut per aquest ajuntament i així ho fa constar el redactor del projecte:
“En la tramitació del present expedient de reparcel·lació s’ha pogut disposar
d’una gran quantitat d’aquestes escriptures públiques de compravenda
aportades pels propietaris i que obren en l’arxiu municipal.
En totes aquestes escriptures consta la inclusió de clàusules referides a la
subrogació dels propietaris en espectes concrets de les obres d´urbanització de
Can Canyamars, però en totes elles queda del tot explicitat que les cessions de
sistemas van ser a càrrec dels promotors-propietaris.”
Les escriptures de compravenda tenen clàusules que fan referència a qui te que atendre les despeses d’urbanització, altres de les aquí citades, fan referència a alguns aspectes que van a càrrec i compte del venedor com poden ser la d’instal·lació general de la xarxa elèctrica o el clavegueram.
Les distribucions pactades de les despeses tenen caràcter obligacional i no real, de tal manera que obliga nomes als firmants de la escriptura i en la forma pactada, de manera que permet que de no ser atesa, les parts puguin reclamar se en el compliment dels pactes de l’escriptura.
Sense perjudici que cada propietat una vegada ateses les quotes o pagaments en front l’ajuntament o altres organismes pugui exercitar l’acció de reclamació en front del venedor o promotor.
Altres qüestions com el compromís del promotor en el pla d’urbanització de la finca de can canyamars aprovat per la comissió general d’urbanisme en data 16-IV-1971 on literalment diu.
“ dado que el unico propietario de esta zona es el sr. Dn.Estevadeordal Carrera y que anterior o posteriormente ningun otro se vera afectado por el presente plan, todo el coste que se desprenda de este corre a cargo de aquel.
Para la realizacion de este plan, el promotor y propietario, lo llevaran a cabo siguiendo las indicciones y los esquemas que acompañan a la presente memoria, hasta la completa instalacion de los servicios minimos obligatorios señalados por la ley.”
Fan pensar en un important numero de reclamacions derivades del present pla.
Per tal de pogué efectuar dites reclamacions ja apuntades per el T.S.J.C. que poden ser molt diverses es imprescindible un detall precís en els conceptes per els que es paguen les quotes.
“ La declaració de nul·litat formulada pel T.S.J.C., d’una part de l’art. 92.5, està
motivada per la distinció que aquest feia entre propietaris inicials i actuals,
prescindint del criteri legal en matèria urbanística, com és el principi de
subrogació real dels nous titulars en el lloc dels anteriors propietaris, tant en els
seus drets com en les seves obligacions. Sens perjudici, diu el Tribunal, de les accions civils que es puguin derivar entre aquests.”
El projecte d’urbanització te minuciosament detallades totes i cada una de les partides que formen l’import total de 9.083.059,49 € per els tres polígons.
El projecte de reparcel·lació ens afegeix ara de nou al projecte unes despeses de 442.545,95 € per els tres polígons per un concepte molt genèric:
“Direccions d´obres i salut ; altres profesionals” 492.545,95 €, en ptas. 73.633.450
Un import molt elevat que manca de la transparència i detall necessaris per pogué comprovar la seva correcta i justa aplicació i que pot dificultar els càlculs per posteriors reclamacions o accions civils.
El citat projecte inclou també una partida per els tres polígons en concepte de
“ Registre de la propietat “ per un total de 70.689,66 € , en Ptas. 11.761.770
Es de domini públic que la partida ha estat subvencionada en la seva totalitat per el DPTOP de la Generalitat de Catalunya dins el marc de la llei 3/2009 de 10 de març, de regularització i millora d’urbanitzacions amb dèficits urbanístics.
Es per exposat que demanem:
- El detall de la partida “Direcció d’obra, salut ; altres professionals” on estigui suficient ment clar i detallat quina quantitat correspon a la direcció d’obra, quina quantitat correspon a salut i la explicació del concepte “altres professionals” amb la quantitat que te assignada la partida.
Necessari també per que el projecte d’urbanització ja te partides nominades en algun dels conceptes citats i que podrien estar duplicats.
- Que es descomptin de les quotes ara o en la seva liquidació definitiva la quantitat en concepte “Registre de la propietat” en rebre la subvenció.
Res mes, rebi una cordial salutació.
2 comentaris:
Al final de una u otra manera siempre quieren hacernos la "pua"...
“Direccions d´obres i salut ; ALTRES PROFESIONALS”... especificado de esta manera cualquier malpensado podría pensar cosas raras.....
Albert, gracias por el trabajo que estas haciendo para la urbanización.
Saludos.
Gracias a todos los que estan trabajando.
Publica un comentari a l'entrada