jocs florals

jocs florals

dijous, 23 d’abril del 2009

No tots son iguals

L’ajuntament del Papiol ha guanyat un recurs contenciós administratiu on es oposava a una modificació urbanística que autoritzava als propietaris de la pedrera Berta a abocar hi escòries.

L’ajuntament es oposava per la seva ubicació en un espai d’interès natural, per la possible contaminació dels aqüífers i per que entenent que son necessaris abocadors finalistes ,prèviament existeixen unes altres mesures de foment de la recollida, reciclatge i minimització dels residus que no s’estan duent a terme.

L’ajuntament de uns 4000 habitants ha fet un gran esforç per aconseguir aturar aquesta activitat.

Altre ajuntament, el de Dosrius que esta a tocar dels 5000 habitants per el contrari en un cas idèntic  va de la ma amb l’empresa i ho declara d’interès públic.

Es mes espavilat el nostre alcalde?, tenim la protecció de sant Llop i aquí no es contaminaran els aqüífers?.som mes resistents a les enfermetats els de Dosrius que els del Papiol?, no te cap interès natural l’espai d’aquí?.

 

Com veieu les coses es poden fer de diferents maneres, totes elles respectables.

En la manera de fer les es molt important qui esta al cap davant del ajuntament i com es gestionen els assumptes.

Cada alcalde te unes prioritats.


Per legir

El Papiol denuncia la pedrera

La pedrera Berta nomes es podrà omplir amb materials inertes

Reaccions grups ecologistes.

El consistori del Papiol

El consistori de Dosrius 


3 comentaris:

J.L.Rueda ha dit...

El Alcalde del Papiol y el resto de regidores tienen muy presente que el cargo que ocupan es gracias a la voluntad popular y su deber es defender y gestionar los intereses de los ciudadanos de su municipio, además por lo que se ve, trabajan en grupo.

Otro matiz importante que marca el talante con el que gobiernan el Papiol, es que cuando entras en la web de su Ayuntamiento lo primero que ves es una foto con todos los regidores del Ayuntamiento, equipo gobierno y oposición, en nuestro pueblo esta “foto” es imposible en la actualidad.

Cuando entras en la web del Ayuntamiento de Dosrius lo primero que ves es la foto del
Alcalde sobre una imagen idílica del pueblo, (me recuerda décadas atrás cuando en todas las instituciones oficiales tenían en primer plano la foto del Dictador), para conocer al resto de regidores del equipo de gobierno tienes que buscar en el laberinto...y de la oposición ni hablamos,salen solo sus nombre en un rincón de la web y me imagino que es “por imperativo legal”.

Además a nuestro Alcalde se le olvida permanentemente que la obligación del cargo que ocupa es la de servir y defender los intereses de los ciudadanos de Dosrius, esta convencido de que el ocupa el cargo “Por la Gracia de Dios” y gobierna en consecuencia como un Caudillo, déspota y tirano con modos cada vez más dictatoriales.

Se olvida que la mayoría que obtuvo su formación política en las pasadas elecciones municipales, no es un “éxito” suyo si no del resto de sus compañeros, los mismos que ahora ignora y relega a un segundo plano, parece mentira que la Alcaldesa o cargo de confianza tenga más poder de decisión que un regidor salido de las urnas, también me sorprende que sus compañeros de gobierno “ no lo pongan firme”, da la sensación de que no tienen orgullo y les importe todo tres pitos.

Los estilos de gobierno son claros las diferencias también.

Saludos.
J.L.Rueda

A DOSRIUS ESCÒRIES ¡¡¡ NO !!!

Anna García ha dit...

Según la Plataforma Ecologista Collserola es un Parque Natural...Creo que cuando se acabe el tema de las escorias tendríamos que intentar que El Corredor y el Montnegre también sea considerado Parque Natural...seguro que nos ahorraríamos muchos dolores de cabeza.
En cuanto a la página del ayuntamiento, la verdad, siempre me ha parecido muy pobre si la comparo con cualquier otra de los alrededores. Pero es cierto que la única foto que hay es la de nuestro alcade...y de cuando era bastante más joven, supongo que es porque se quiere perpetuar y ver siempre lozano.
En cuanto al tema que nos atañe creo que la diferencia es notoria entre ayuntamientos, en el nuestro somos los vecinos los que tenemos que luchar contra una decisión unilateral del alcalde, en el Papiol ha sido el ayuntamiento el primero en oponerse a "esas actividades económicas"...supongo que también tienen problemas económicos.

Un saludo,


Anna

L'Albert ha dit...

Constatem amb freqüència que les coses no son inevitables, que les persones que estan al capdavant d’un ajuntament tenen un ampli marge de maniobra i discrecionalitat en la seva actuació, pugen donar preferència o prioritat a uns assumptes en lloc d’altres.

Això en un principi es bo per que permet la governabilitat.

El que unes cosses vagin molt lentes o altres amb mes celeritat, la major part de les vegades te molt a veure amb la voluntat de aquestes persones.

També sovint, veiem que ho disfressen amb un o altre discurs per vendre o a la població, es el joc de la política, ens manca una oposició amb ganes de treballar que faci evidents i publiques aquestes artimanyes.

Una de les cosses que podem fer la població es expressar amb claredat i fermesa les cosses que no ens agraden i tant la Ana com en Jose Luis ho feu molt be i d’una manera molt activa, ens manca també aquesta participació per part de la majoria de la gent.

Pot ser en el Papiol també tenen aquesta oposició i aquesta ciutadania que es la que dona com a conseqüència un estil de govern diferent al nostre.