jocs florals

jocs florals

dijous, 23 d’octubre del 2008

Sortim a la tele

TV3 En el programa den Josep Cuni ha fet un reportatge aprofitant el tràmit de la llei d’urbanitzacions en el parlament de Catalunya.

El Sr. Oriol Nel.lo de la Generalitat de Catalunya ha fet el preàmbul.

La nostra urbanització ha estat la elegida per il·lustrar la problemàtica, hem pogut veure a veïns nostres  queixant-se de les quantitats que hem de pagar.

En el debat posterior hem pogut veure també al alcalde de Dosrius, m'ha semblat entendre que revisaria el projecte d’urbanització per tal d’abaratir ho.

Tic tot el programa gravat i si algú em diu com fer ho, puc penjar lo aquí  per que considero que es de molt interès per els veïns.

Mentrestant podeu mirar una part en la pagina de TV3 en aquest enllaç que ens ha fet arribar L’Eduard i que aprofito per donar li les gracies.

Ampliaré en posteriors entrades l’ informació.

39 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Albert,

He vist el programa d'en Cuní i el que crec que ha fet el Sr. Jo, és aprofitar l'error de la partida pressupostària doblada i l'iva, per anunciar una rebaixa que no serà tal. Ens cobraran el que toca però simplement amb les sumes i restes ben fetes.
La nova Llei que tramita la Generalitat es limita a posar ordre al desori urbanístic heretat des dels anys 60-70 creant un marc legal per desencallar situacions com la de Can Canyamars però sense posar-hi recursos directes. Pagar ho faran els propietaris. El que sí preveurà la Llei és donar solucions als que no puguin fer front a la despesa, ja sigui allargant els periodes d'abonament o fent un apunt al registre per a que el dia en que es vengui l'immoble es descompti l'import pendent als venedors més els interessos que aquest deute hagi generat.

Ferran Colomé

L'Albert ha dit...

Hola Ferran, comparteixo plenament les teves opinions .

A vegades diria cosses que me les callo per que es millor mantenir sempre la porta oberta ja que ens podem estalviar molts de diners.

Pro en dies com avui haig de fer un gran esforç.

Anònim ha dit...

Hola Albert,
También he visto el programa de TV3y no he entendido que el Alcalde se haya comprometido a rebajar el coste, debo de haberme perdido esa parte...si puedes, cuelgas la entrevista en tu blog, creo que donde haces la redacción hay un icono en forma de film donde se pueden colgar los vídeos, lo que ocurre es que tiene una capacidad determinada, por lo que no sé si te cabrá entera.
Otro pequeño apunte es que no es Oriol Melo, es Oriol Nel·lo, geógrafo y Secretario de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya. Supongo que el Sr. Cuní ha querido que estuviera representada la Generalitat por un lado y los alcaldes y presidentes de asociaciones de vecinos de urbanizaciones afectadas por otro.

Lo que yo he entendido es que las alcaldías no tienen ayudas por parte de la Administración, que sí les obligan a cumplir la ley y que a ellos no les queda otro remedio que aplicarla a los vecinos.

El Sr. Jo en su intervención ha dicho que está de acuerdo con los vecinos en que han de pagar, que se movilizó impulsado por la asociación de propietarios de Canyamars y que él no ha puesto el precio al Proyecto sino que lo han hecho los técnicos, es decir, que el ayuntamiento de Dosrius se lava las manos en ese tema.
También ha dicho que no existen dos proyectos porque el primero que se hizo fue una pincelada de las deficiencias que existían, pero no con la seriedad de Proyecto.
En otra intervención el Sr. Jo ha afirmado que los vecinos compraron más barata las parcelas debido a estas deficiencias y que en el contrato que les hizo el promotor constaba que los propietarios harían frente a los costes derivados de la urbanización...(al menos eso me ha parecido entender).

Me ha gustado la intervención de la Sra Raola al cuestionar por qué
esta anomalía histórica sólo ha de correr a cargo de los vecinos cuando también han sido culpables las administraciones y que los ayuntamientos han cobrado unos impuestos por unos servicios de mantenimiento que no han hecho.

Mi conclusión tras el programa ha sido que (lamentando que no estuviera allí el presidente de la asociación de vecinos de Canyamars puesto que sí que estaba el Alcalde) hemos de pagar, que la única vía para abaratar costes es la de tus alegaciones, Albert, y que el contencioso administrativo que ha interpuesto la asociación de vecinos quedará en agua de borrajas (ojalá me equivoque), y digo esto último porque si buscamos la definición:

Contencioso Administrativo : Es el sistema legal que permite y regla la defensa en juicio de un particular que ha sido avasallado en sus derechos por el Poder Público o Estado.

El Sr. Jo ha dejado claro que el precio lo han puesto los técnicos del proyecto y no el ayuntamiento, ellos sólo son los intermediarios.

En cuanto a la citada Ley:

" (...)la ley apuesta por ordenar urbanísticamente el área residencial, impulsar los correspondientes proyectos de reparcelación y adaptar la clasificación del suelo, proveyendo las cesiones de suelo necesarias para la mejora de los servicios y la dotación de espacios verdes.
Además, prevé impulsar la finalización de las obras de urbanización y servicios básicos en áreas que se pueden consolidar para mejorar la calidad de vida de los residentes y la integración del complejo en el municipio. También apuesta por reducir la superficie inicialmente prevista de la urbanización que no se ha desarrollado a lo largo de los años.
El proyecto prevé facilitar la ejecución de las obras correspondientes por parte del ayuntamiento correspondiente a partir de un Programa de Adecuación, requisito imprescindible para que los municipios puedan acceder a las medidas de financiación que prevé la ley.
Para ello, se creará un fondo económico para regularización de las urbanizaciones. La Conselleria convocará anualmente una línea de ayudas dotada de 10 millones de euros, que servirá para cofinanciar una treintena de estos proyectos cada año.
También están previstos préstamos destinados a los ayuntamientos a través del Incasòl, y ayudas a los propietarios --gran parte son personas mayores-- para facilitar el pago del importe de las obras. El importe de estas ayudas será aproximadamente de 3,2 millones de euros".

Se va a aplicar en el 2009 y supongo que habrá varios criterios para solicitar dichas ayudas. No obstante, espero que dicha Ley facilite la forma de pago a todos los vecinos, dados los tiempos que corren...

Un saludo para todos,

Ana García

Anònim ha dit...

Ana, el problema es el de siempre, un iluminado o grupo de iluminados de la administración, decide hacer una ley para arreglar lo que la propia administración permitió, convirtiéndolo en un problema.

Ellos permiten que se cree el problema, ellos nos ponen las reglas, nos dicen el precio, nos imponen la cuota que tenemos que pagar y ademas nos dicen el plazo. Se les da muy bien arreglar los problemas con el dinero de los demás.

El Sr.Oriol, tiene una cara que se la pisa, mencionando a Franco, pretende justificar la responsabilidad de la Administración, algo asi como decir " a mi que me cuentas, esto lo hizo Franco". (Cada dia estoy mas convencido, que si Franco no hubiera existido, muchos políticos lo inventarían, por que les va fenomenal, para justificarse).
Decir que la ley, contemplara unos fondos para las personas mayores que no dispongan de dinero, es tomarnos por idiotas, todos sabemos que si eres mayor y tienes propiedades los bancos te dan hipotecas inversas, el verdadero problema esta en todas las personas que todavía no estamos jubilados y que tenemos que hacer frente cada mes a unas hipotecas que no paran de crecer y nuestras casas todavía son del banco. Yo he escuchado con atención toda la entrevista y no he oido que este Señor, diera ni una sola solución para arreglar este problema que creo que es el de la mayoría de las personas que vivimos en urbanizaciones.

Lo que me a extrañado mucho, es que este señor no le echara la culpa de todo a Madrid, (que es otro recurso que utilizan mucho los politicos cuando gobiernan, para justificar su ineptitud, cada vez que la cagan).

La Generalitat, según dicen no tiene recursos financieros para ayudar a los vecinos, eso si tienen suficientes recursos para ellos cobrar unos sueldos de puta madre y generar gastos a saco a costa de nuestras costillas, es evidente que la crisis no va con ellos.

Me gustaría saber que pensaría el Sr. Jo, si viviera en nuestra urbanización y no cobrara el sueldo de Alcalde y el de President del Consell Comarcal y tuviera que vivir con los ingresos que tuviera de su trabajo antes de ser Alcalde.
¡Coño Sr. Jo!, a ver si tienes mas tacto, por que los que nos hemos comprado una casa o un terreno en Canyamars no lo hemos hecho por que fuera mas barato debido a que el Promotor no acabara la obra de la urbanización, muchos los hemos comprado por que es lo que nos podiamos permitir pagar, y gracias a todas las personas que estos años hemos venido de fuera a vivir aqui, el Ayuntamiento recauda mas dinero en impuestos y tu y el resto del equipo de gobierno, podeis cobrar unos sueldos cojonudos.
Saludos a todos (incluso a los que nos gobiernan)

J.L.Rueda

Pere de Canyamars ha dit...

Aquest comentari clàssic de que els propietaris de Can Canyamars vàrem comprar els terrenys més barats, ja cansa.
En tot cas la diferència que ara hem de pagar per l' arranjament, no equival ni de bon tros a la diferència de preu que varem pagar de menys,(per cert en relació a quins terrenys?).
A més, durant desenes d'anys, hem estat pagant impostos, com els altres ciutadans, que no han revertit en cap cas a la nostra urbanització.
Em sembla un argument brut i poc consistent.
Pere Oliveras

Anònim ha dit...

Jo recordo el dia en que vaig decidir comprar-me un terreny per fer-me una casa.
Vaig recorrer varies urbanitzacions, vaig mirar varies cases ja fetes... al final em vaig decidir per comprar un terreny. Vaig anar a una urbanització que pertenyía a l'ajuntament de Montcada i Reixach, era una percel·la totalment plana, de uns 1000m2 que donava a dos carrers. El preu ens va sembla molt bo, varem anar a l'ajuntament i ens van dir que ells no donarien mai la cèdul·la d'habitabilitat perque era una de les urbanitzacions que es van construir sense cap mena de reglamentació...al cap i a la fi, com les que estem comentan.
Desprès vaig venir a Canyamars, vaig veure una parcel·la que em va agradar molt, vaig anar a l'ajuntament i em van dir que podia construir-me la casa sense cap problema, em van explicar las quatre normes, que si tant de metres del veï, que si tants metres del carrer, que si tant de l'alçada de la vatlla, etc...i em van cobrar tots els impostos que van poder.
Ara penso que aquesta parcel·la on em vaig construir casa meva estava a la mateixa situació que la de Montcada...la diferència la va marca l'ajuntament...es clar, que Montcada i Reixach és un municipi molt més gran i no necessiten que la gent construeixi sense cap ordre ni control.
També he de dir que a leshores no governava el Sr. Jo...no és disculpar-lo de res, és sencillament dir la veritat.

Ana García

Anònim ha dit...

Crec que la siuació de Can Canyamars transcndeix més enllà de qui ha governat. Desde la transició, la Ordenació Territorial de Catalunya està per fer, els Ajuntaments no tenien eines legals per posar-hi ordre, s'arrossegaven unes inèrcies del passat difícils de capgirar, d'aquestes inèrcies el promotor (pare) en va treure molt de profit, per altra banda van deixar que el problema s'anés enquistant perquè era un òs i pensant que ja ho arranjaria el proper que vingués. Ara, cobrar ibis, llicències d'obres, etc...resumint i en general per totes les urbanitzacions, l'administració no hi va prestar atenció, mentrestant els ajuntaments van anar cobrant i ara ens diuen que s'hi ha de posar solució (hi podem estar d'acord) però pagant nosaltres una altra vegada.
Ferran Colomé

Anònim ha dit...

Com cada dia que puc miro el diari que m'arriva via internet...és curiós, ahir no teníen diners per ajudar a la gent a urbanitzar i avui al diari...bé, millor us poso la notícia:
MARC ANDREU
BARCELONA
La dona del cèsar no només ha de ser honrada sinó que també ho ha de semblar. Aquesta màxima devia recordar ahir el president del Parlament, Ernest Benach, quan, just l'endemà que la Cambra aprovés el seu pressupost del 2009 amb una reducció de despeses del 5,5% per la crisi --inclosa la congelació de sous als diputats--, va saltar la polèmica pel cost del seu nou cotxe oficial. Dins del procés de renovació de 13 dels 17 vehicles de la flota del Parlament, Benach s'ha gastat 9.276,29 euros a posar televisió, reposapeus i escriptori de fusta abatible al nou Audi A8 FSI Quatro Triptonic pel qual, en total i en règim de rènting, la Cambra catalana pagarà 83.686,36 euros en quatre anys.
Aquestes són les xifres que va facilitar el Parlament per precisar, sensiblement a la baixa, les que va oferir ahir el diari Abc en la notícia de portada que avançava les modificacions del model de sèrie demanades per Benach. Fonts oficials van aclarir a EL PERIÓDICO que el president José Montilla utilitza el mateix model de cotxe oficial que ja tenia Benach. I que és també el model que fa servir José Luis Rodríguez Zapatero.

La notícia surt avui al diari "El periódico"

Per meditar, oi?!!!

Ana García

Anònim ha dit...

Como se dice en mi pueblo "tiene unos huevos que se los pisan".
Yo creo que debe haber algún tipo de enfermedad extraña, que hace que una vez se suben al poder pierdan la vergüenza, quizá tu Ana que te dedicas a la medicina, puedas darnos tu opinión profesional.
¡Vete tu a saber!, a lo mejor tenemos que empezar a invertir dinero en encontrar un medicamento para este virus, por que por lo visto afecta a los representantes de todos lo partidos políticos.
Luego se les llena la boca hablando de libertad, igualdad, solidaridad... y otras palabras que también acaban en "ad".
Y luego se preguntan, por que cada vez hay menos gente que participa con su voto en los procesos electorales...
J.L. Rueda

L'Albert ha dit...

He anat a fer el cafe aquest mati i la gent amb la que el prenc habitualment me han donat la Vanguardia amb la pagina de la noticia.

“Mirat això” que entendràs per que no tenen diners i heu de pagar vos els carrers.

He llegit la noticia i he quedat parat del que puja la tele d’en Benach, ara entenc per que quan van a Madrid a demanar diners els aixequen el dit d’en mig.

Pro si estava jo mirant per regalar per reis a una filla meva un aparell portàtil amb tv, tdt, dvd, mp3, i entrada de targes per veure fotos i vídeos la mar de xulos i no arriben als 200€.

9.000 Euros per una tele en un cotxe que te de lloguer , a mes de ser una barbaritat, te que costar de trobar la per aquest preu, si una de plasma de 42” val menys de 1500 €.

Si es gasten això en una tele, que no es deuen gastar, mare de deu i en son tres de partits a estirar de veta.

La noticia que fa esmena la Ana en La Vanguardia.

http://www.lavanguardia.es/lv24h/20081024/53565890740.html

L'Albert ha dit...

Ferran m’agradaria fer te arribar la al•legació que va fer la associació de propietaris al projecte d’urbanització, en la reunió amb els tècnics, el representant de la Diputació ens va dir que teníem tota la raó pro es va encongir d’ombrós com dient ja, pro que vols que i fem.

A la que pugui la penjo en una entrada i la contesta del ajuntament que sens treu de sobre amb una frase de calaix.

Van totalment en la línea del que deia la Pilar Raola a la que no tinc en molta consideració pro per a mi va ser la que tenia una idea mes lúcida i coherent del problema.

L'Albert ha dit...

Pere, els terrenys de can canyamars es pagaven a preus de mercat, en el meu cas valien com els de Can Figueres, amb la particularitat que a can Figueres deien que havien venut parcel•les en zones verdes i et podien fer tirar la casa dons no prescriu.

Vaig fer el mateix que la Ana i abans de comprar vaig anar a l’ajuntament a demanar un certificat on digués que es podia edificar i en quines condicions, l’arquitecte municipal ho va fer sense cap inconvenient.

Ningú en el ajuntament em va advertir de la menor irregularitat ni carrega ni inconvenient.

L’única persona que em va explicar a pregunta meva que un dia els veïns tindríem que fer nos càrrec de arreglar els desperfectes dels carrers va ser el promotor que en pau reposi, va ser molt honrat i em va explicar també que no ho feia “ perquè aquesta gent mai vol pagar res” referint-se als veïns.

Pro en el Ajuntament tot era perfecte, cap problema cap irregularitat, cap advertència, cap avis.

I aquest penso que es el cas de la immensa majoria de la gent.

Anònim ha dit...

Home Albert, veient lo de la tele d'en Benach, i tinguent en compte que a tú t'ho monten per 200 eur., pots entendre el perque a les urbanitzascions que fan les obres les juntes de veïns els preus ronden pels 10.000 y a totes les que intervenen els ajuntaments entre 25 i 40 mil, està clar no, els partits s'han de finançar d'algun lloc, ho fan tots, siguin del color que siguin.
JORDI FORT

L'Albert ha dit...

L’Eduard Garcia d’Esquerra Republicana de Dosrius en la seva pagina expressa la seva opinió al respecte.

http://blocs.esquerra.cat/eduardgarcia/bloc/nou-audi-a8-den-benach-calia

L'Albert ha dit...

Preneu nota de la afirmació en tv3 del nostre alcalde.

 "Els veïns van comprar les parcel•les mes barates degut a que tenien deficiències"

 "Los vecinos compraron las parcelas mas baratas porque tenían deficiencias"

Perquè una vegada esgotada la anterior


"Es una urbanización privada"


Ara tirarà d’aquesta.

Recordeu-la per que la hem de sentir molt .

Son dos frases que li son molt beneficioses al promotor.

Ha de justificar la garrotada.


No pot ser per que el promotor fa el viu i l’administracio ho permet.

Ha de ser per culpa dels propietaris.

Oi que poc que costaria dir la veritat i deixar de fer el ridícul davant de tots.

La qüestió es deixar malament als veïns, gent sense drets i amb problemes per el seu mal cap.

En lloc d’estar al costat de uns veïns que tenen problemes, sembla que siguem els seus enemics, aquest es el major problema que tenim, que qui ens te que defensar i ajudar esta en altre bàndol.

Ben be sembla que l’administració sigui una cosa i els ciutadans altre.

Coi que no te cap sentit l’administració si no es per be de la societat, ?que te en el cap qui ho veu d’altre manera.

Si no es alcalde per ajudar a la seva gent ? per quin motiu ho es.


Jo ja no entenc que faig quant vaig a votar, si voto al que millor servirà als veïns o al que es comprara el televisor.


Recordeu la frase si us plau “ els veïns van comprar les parcel•les mes barates per que tenien deficiències “.

Anònim ha dit...

Hola albert,
Intentaré fer te una simulació abstracte del que jo he entès que vol dir jugar al joc democràtic y així ho vinc pensant desde que tenia 18 anys.
Imaginat que un grup de tios ens reunim per jugar al Strip Poker, pot ser una mica aburrit, no? Doncs convidem a ina tia que està de com un tren a la partida, per fer-la més interessant ens cambiarem el nom, a ella li direm POBLE, a tú et direm CENTRE, al altre li direm DRETA i a mi em diré ESQUERRA. Per començar ens posarem d'acord, els tios, es clar, i marcarem les cartes. Començem la partida i vet aqui que la POBLE perd sempre, i els demés anem guanyant per torns, quan ja quasi la tenim en pilotes, s'olora alguna cosa i amenaça amb deixar de jugar, això ens desespera i li intentem fer creure que "lo important no es qui guanya, sino participar en el joc" doncs així conseguirem que es quedi en pilotes. Si abandona el joc, s'ens ha acabat la diversió, a no ser que a algun.....

JORDI FORT

Anònim ha dit...

Un bon eixemple...jajajajaja
Aunque también cabe la posibilidad de que alguno de los jugadores sea honesto y no marque las cartas.
J.L.Rueda

Anònim ha dit...

Si Josep LLuis, però si algun dels jugadors es honest, normalment no arriba prou amunt perquè el deixin jugar, es un joc que per estar a dalt de tot has de jugar amb cartes marcades i fer trampa, si no et treuen del mig pel camí. Que creus que ens està passant a Can Canyamars, el partit necessita finançament i el jugador que els hi pot proporcionar no es prou honest per dir a tothom que les cartes estan marcades i també perquè vol arribar més amunt, no està disposat a que l'apartin de la partida.

JORDI FORT

Anònim ha dit...

Els meus pares van comprar dues parcel.les a finals dels 60, en aquell moment només hi havia la casa de Can Forn i para de comptar, van ser dels primers. Vull dir que era una urbanització nova, en plena expansió i amb unes expectatives positives. De fet si volies fer una casa el promotor, es reservava el dret de posar objeccions al projecte amb la finalitat de fer un conjunt residencial de qualitat. Al costat de l'Uris hi havien projectats uns xalets "suïssos" que no es van arribar a fer mai. La idea inicial era bona i els preus eren els que tocaven, de mercat. En aquell moment el Sr. Jo anava en calça curta i devia imaginar-se a ell mateix a sobre una moto de trial. Aquest senyor fa allò que diuen els jesuïtes: si tens raó crida i si no en tens crida més. Ell va dient tot allò que se li sembla i "embolica que fa fort". Però no descobrim res oi?. Ja hem dit que en el fons de tot, l'Ajuntament no té la solució i les administracions supra-municipals no hi posen recursos, aleshores, per què l'alcalde té aquest entossudiment a crispar el personal?. Els altres alcaldes del programa d'en Cuní, tenien els mateixos problemes que ell o pitjor i no van fer aquest paper tant galdós.

Ferran Colomé

Anònim ha dit...

Es diu finançament de partit, Ferran, si vols arribar a ser algú en politica, has d'aportar al partit alguna cosa, si no et marginen i mai arribes a dalt. Aportar es pot fer de moltes formes, Convergencia fà uns quants anys amb els cursos del fons Europeu, els centres que volguesin fer cursos debien aportar, amb "B" un % del que cobrarien, ara amb un % del que ha de cobrar l'empresa adjudicatoria del projecte de Can Canyamars, el AVE, una autopista, un edifici de una biblioteca, etc. de tot en treuen una mica, i en contra el que la gent creu, no es tracta de posar la mà a la caixa, que seria penalitzat, es questió de fer-ho de forma més subtil, simplement incrementant el preu que el ciutadà hauria de pagar, però a vegades aquest increment fà aixecar la llebre.

JORDI FORT

L'Albert ha dit...

Ara, Ferran, el fill del promotor diu en els tribunals que ens va vendre les propietats mes barates per que tenien unes cargues, com les cessions de zones verdes i el terreny dels carrers.

I diu amb cara de llàstima que els terrenys els ha tingut que cedir ell solet, i clar demanda a la resta de propietaris que el compensin d’aquesta pèrdua, pagant li la part proporcional.

Això, que ho digui aquest home no ho trobo estrany, en tot aquest temps ho anat fent i no ha aconseguit res.

Per a mi el que es estrany es que ho vagui dient el nostre alcalde, no diu que tinguem que compensar al promotor, pro diu que hem comprat mes barat perquè les propietats tenien unes cargues, tot preparant el camí a una interpretació favorable a les demandes d’aquest pobret senyor en el proper projecte de reparcel•lació.

Altre circumstancia còmica del programa d’en Cuni es la trucada que van fer li els advocats al pobret hereu per que anés a corren a Canyamars dons els veïns ja estaven fent afirmacions que inicialment no coincidien amb els seus interessos, es de suposar que faran servir la gravació en algun jutjat com a proba de les seves tesis , pro si el jutge es observador el veuran traient el cap per darrera d’un veí com a part del grup una vegada convenient ment discutides les declaracions.

Coincideixo plenament amb el comentari d’en Ferran, sobre tot en la seva part final, l’única persona del programa d’en Cuni que defensava vehement, tossuda i aferrissadament una postura totalment crispant per els parcelistes era el nostre estimat alcalde.

Haig de dir vos que no sempre ha estat així, el motiu del canvi no el conec.

Anònim ha dit...

Hola a tots,
Poder Albert ens hauriem d'entrevistar amb l'Alcalde i demanar-li el per què del canvi.
El dijous hi ha una reunió a l'Ajuntament, potser és el moment de preguntar-li.
Precisament penso que tú, Albert, ets la persona que més sap de l'actitud del nostre Alcalde en el passat, espero que dijous hi siguis i li demanis una explicació al seu canvi d'actitud i aptitud davant del problema de Canyamars.

Dius que hi haurà un nou projecte de reparcel·lació...mare de Deu, si que em perdu!!

Una salutació,

Ana García

L'Albert ha dit...

Ana, el projecte actual te errades molt importants. la proba es la quantitat de al•legacions que esta tenint.

No deixa de ser un full de càlcul on varien els paràmetres de cada propietat i el total de les despeses.

Fer un nou projecte ara nomes vol dir fer canvis en el full de càlcul.

Pro jo se que el que esta dient implica que en el nou full de càlcul i afegiran una columna on dirà “compensaciones al promotor” o alguna cosa mes suau, sempre a càrrec nostre, com que el nou te 3.500.000€ menys per les errades, amb una mica de vista ens baixa nomes 2.500.000 i el milió restant al haver de aquest pobret xicot.

Anònim ha dit...

Però nosaltres seguirem pagant el mateix? Doncs vaja tela!!
Poder sí que hauriem de fer la plataforma que diu en J.L.Rueda i si cal anar al jutjat i pagar-nos un bon advocat que no sigui el del promotor.
I aplicant les tevad al·legacions no podem anar a judici?

Una salutació,

Ana García

L'Albert ha dit...

Referent a Dijous, estic meditant el que fer.

He anat pràcticament a tots els plens que ha fet aquest ajuntament des da l’any 1998, moltes vegades he tingut que esperar a pesades la una de la matinada a que acabessin per pòquer fer una pregunta o una reflexió sobre can Canyamars als nostres representants.

Mai ningú ha tingut que dir me res, penso que el meu comportament ha sigut sempre extremadament respectuós,.

En aquest temps he vist de tota mena de comportaments i haig de dir que l’alcalde ha tingut paciència infinita amb molta gent i mai a ningú se li ha negat l’ús de la paraula.

Recent començada la actual legislatura un dia que per a mi era molt difícil de anar hi pro com que es parlaria de can Canyamars creu-me si et dic que vaig fer un gran esforç per ser hi.

Com sempre, vaig esperar pacient ment que acabes el ple i tal i com vaig comentar en una entrada en el blog, l’alcalde ( que sabia les dificultats que vaig tenir per ser hi) em va fer callar en un ple que tothom parlava de can canyamars per que el que jo deia no tenia res a veure amb el que s’estava parlant.

Be allò no es casa meva, te un propietari que arbitràriament dicta unes normes, jo puc decidir de anar ho o no.

Vaig decidir no anar hi mes fins que tornes a ser un espai de llibertat.

I ara no se que fer Dijous.


I es que tampoc se a que anar, ni per que haig de anar hi, ni si servirà de res, en concret no se a que es va , si a demostrar que una gent te capacitat de convocatòria, a expressar el meu descontentament, a reivindicar un tracte diferent , a demanar alguna cosa en concret, a deixar malament a l’equip de govern, a fer soroll amb les cassoles, a que li caigui la baba a la oposició que no fa res per nosaltres, a donar un espectacle i que surti en els mitjans, es per socis o i podem anar tothom, bes que no ho tinc gens clar els motius ni les demandes.


Sempre he defensat que es un problema que hem de anar plegats veïns i ajuntament, no veig al ajuntament com a un enemic si no com un aliat per resoldre un problema que es de tots dos.


No m’agraden els plantejaments de guerra contra de ningú.

I com a força la dels arguments i el diàleg, de arguments no ens fan falta i de diàleg no he tingut mai cap problema per parlar amb ningú, no entenc res quan diuen que l’alcalde no vol parlar, perquè jo porto molts anys parlant amb ell i la gent del seu grup sense cap problema.


No se que fer Ana, de debò.

L'Albert ha dit...

Ana, enviem el teu mail a cancanyamars@gmail.com

Gracies

L'Albert ha dit...

Ana, pagarem menys pro tindrem conceptes nous, a menys que aconseguim convèncer primer al alcalde i desprès als tècnics que això no es cosa d’ells, que de la mateixa manera que si nosaltres tenim un problema amb el promotor hem de anar per la via civil, de la mateix manera el promotor ha de fer el mateix.

No pot ser que els tècnics interpretin les lleis que ha de interpretar un jutge i menys a favor de una part.

Pro fent la guerra, a menys que tinguem molta força no ho aconseguirem.

Una vegada acabat això, amb la manipulació i rumors i tonteries que es fan córrer, difícilment trobaràs a ningú que vulgui anar a un advocat a reclamar perjudicis.

Ganga per l'hereu i l’ajuntament.

Anònim ha dit...

Ana, yo pedí hora y me reuní con el Alcalde (2 horas), anteriormente me reuní con el Ribes, regidor de urbanisme, (también otras 2 horas, el resumen de la reunión es que los técnicos se equivocaron y que mirarían de solucionarlo, que tuviera confianza.
Cuando tu apruebas un presupuesto de 11,6 millones de € y la suma de los pagos que según dicen, sube a 15 millones, no te puedes quedar tan tranquilo, esta diferencia nos afecta aproximadamente a 1 millón de las antiguas ptas. por parcela, por lo tanto se acabo la confianza.
Voy a ser muy claro, yo creo que nuestro Alcalde, hace tiempo que tiene la cabeza en otro lugar (según se dice pretende ir como diputado al Parlament de Cataluña), el resto del equipo de gobierno, los veteranos han perdido fuelle, el tiempo les termina quitando la ilusión, como a las estrellas de fútbol y los nuevos fichajes no responden a las expectativas que se esperan de ellos, eso si todos cobran la ficha, nadie la perdona.
Si rectifican su error, sera exclusivamente por la presión general (Asociaciones, vecinos,oposición), me parece muy triste que sea de esta forma cuando nos hagan caso.

Albert, anímate, tu eres una persona que no se rinde fácilmente, sabes que con el Alcalde se puede hablar, pero el termina haciendo lo que le da la gana, (hace tiempo que no tiene los mismos intereses que nosotros, los hechos lo demuestran),tu y muchos de nosotros somos conscientes de como utiliza sin ningún problema el nombre de las personas de las cuales puede obtener un beneficio y con que facilidad manipula las palabras de cada uno, tu eres un ejemplo.
La oposición parece que ha empezado a moverse y proponen soluciones que presentaran en el pleno, ¡no desconfiemos también de ellos!, aprovechemos la ocasión.
Si un invitado, se ha hecho dueño de la casa que todos pagamos, ya es hora de ponerlo en su sitio y dejarle claro quienes son los dueños de la casa, no sea que cuando venga otro invitado se crea también que la casa es de su propiedad.

Albert, si nos dejamos de desconfianza y unimos nuestras fuerzas, ganaremos la guerra seguro, no lo dudéis, la estrategia de los "enemigos" (promotor incluido), es la de divide y vencerás, y hasta el momento les esta funcionando muy bien.
El Jueves tenemos que ir todos unidos sin desconfianzas.
Saludos a todos,
J.L.Rueda

L'Albert ha dit...

Ana no cal anar de judici per les meves al•legacions per que al ser una cosa de números que es tan evident, tothom ha vist que es cert i ja esta solucionat.

No cal que fem res , es una errada que es treu i ja esta, pro les cosses de palau tenen la seva pròpia dinàmica i els seus procediments.

A efectes pràctics les partides ja no hem de contar les, ja estan fora.

Anònim ha dit...

Segons tinc entès, el projecte s'ha posat en mans d'una consultoria o enginyeria que per "pocs diners" sembla que revisarà tots els defectes, errades i actualitzarà les partides en funció de l'aplicació de nous mètodes de construcció. Com ara la utilització d'aquella maquina que es va portar per fer la capa inferior de l'asfalt de la nova carretera.
El problema es si es fan arribar els continguts de les al•legacions i idees per millorar el projecte a aquesta gent o per contra es tirarà pel dret segons els seus criteris. Fora bo que d'una vegada per totes es donés participació als afectats. Una reunió amb els tècnics d’aquesta enginyeria seria convenient.
Ara sigueu realistes, aquesta participació li es un problema greu a l’equip de govern. Potser s'està ficant massa la grapa des d'algun sector polític del poble i sembla que això tanca portes.
En quant al ple de dijous, malauradament no crec que hi hagi gaires paraules, ja que amb tanta gent segur que el rebombori que es pugui formar, posarà d'esquenes a l'alcalde. Desitjo que no passi, de tot cor. Espero que tant la gent, com l’alcalde donin una lliçó de civisme i democràcia. De fet jo tenia preparades algunes preguntes, però crec que en aquest ple es millor que preguntin als afectats. Ja veurem si se’ns dona peu.
Per cert, tinc entès també, que a l'ordre del dia no hi havia previst parlar de res de Can Canyamars. La presentació de la moció de consens per tots els partits de la oposició, ho faria possible.

Salut

L'Albert ha dit...

Dons si Eduard, de segur que el que opcions politiques i fiquin la grapa com dius ens perjudica per que l’equip de govern no acaba de distingir el que realment son reivindicacions justes dels veïns del que es la lluita de partits.

La van començar amb molts d’insults i mentides i la convivència es va espatllar, això ens fa mal a tots.

Ja se que es una tentació molt forta i llargament esperada per els opositors, i que es un tema on es pot fer amb facilitat demagògia i populisme,on el que governa no ho te fàcil, per altre banda alguns veïns van canviant de bandera segons el que els ofereixi pagar menys o qui la digui mes grossa.

Pro el que necessitem es un exercici de responsabilitat i l’equip de govern que es el promotor del projecte no l’esta desenvolupant amb la responsabilitat i la preparació que la empresa demanda.

Anònim ha dit...

¿Que pensáis del contenido de la moción de consenso?
J.L.Rueda

Anònim ha dit...

J.L.Rueda, qué tal?
Bueno, ya he expresado lo que pensaba en el blog del Home Llop en lo que se refiere al tema de la Moció.
En cuanto a si el Alcalde quiere presentarse a diputado o no creo que no debe ser motivo para que pase del tema de Canyamars, no creo que le interese una lacra semejante. La alcaldesa de Mollet, Montserrat Tura, es también diputada en el Parlament i no por eso es mala en sus quehaceres en el municipio.

Lo mejor sería ir un grupo pequeño de representantes de los vecinos a hablar con el Alcalde, creo que las multitudes no son buenas para el diálogo. Lo que pasa es que como que muchas personas se han dedicado a dilapidar a los que se han movido algo...pues ahora a ver cómo se arregla el problema para que estas personas vuelvan a ponerse en marcha para defender los intereses de todos los que han intentado destruirlos.

Yo también me estoy pensando si ir o no el jueves al Ayuntamiento, trabajo esa noche y tengo poco tiempo porque debo marcharme a las nueve, y me parece va a resultar un saco de descalificaciones y de cosas en cara sin llegar a ninguana propuesta...incluso creo que el alcalde se levantará y marchará. Porque si cómo tú dices ya has ido a hablar con el Alcalde y te han dado esa respuesta, no sé a qué vamos.
Ah, y si rectifican su error no será por la presión de los que tú nombras, será porque una persona se dedicó a estudiar número por número el presupuesto e hizo sus alegaciones al respecto, dedicando horas y horas de su tiempo mientras otros se dedicaban a criticarle.
Al menos debemos reconocer la realidad.

Un saludo para todos,

Ana García

Anònim ha dit...

Bon dia a tots,
Com vegeu, és de sabis rectificar!!


"Benach renuncia als extres del seu cotxe tot i que diu que els necessita
• El president del Parlament justifica els 9.000 euros de la seva "oficina mòbil" però la desmantellarà

• La Cambra suspèn una visita oficial a Austràlia i PP i CiU exigeixen investigar els viatges de la Mesa"

Suposo que la noticia surt avui a tots el diaris...
Vaja, sembla ser que el nostre estimat Alcalde igual no pot tornar a viatjar!!Ohhhhhhhh

Que passeu un bon dia,

Ana García

Anònim ha dit...

En Benach pot renunciar ara a aquests petits extres, però la factura ja està pagada, l'empresa que ho va instal.lar es tornarà a quedar amb tot i tornarà els diners a la Generalitat?

JORDI FORT

Anònim ha dit...

Ana,
No nos confundamos, los que "yo nombro", son las Asociaciones, Los vecinos y la oposición, osea todo el mundo.
El Albert es pieza fundamental en todo este proceso y a representado como presidente durante todo este tiempo a la Asociación de Propietarios de la cual soy socio, no me cabe la menor duda de todos nosotros nos vamos a ahorrar mucho dinero gracias a su trabajo, para mi es una persona honesta que a sido utilizada por parte del Sr. Jo, e insultada por parte de otra gente en otras webs, el sabe que puede contar conmigo, (sin condiciones) para lo que necesite.
A los que lo critican, solo decirles que si no se hubiera puesto a trabajar hace 9 años, hoy seria impensable de que se pudiera arreglar la urbanización.
Ahora bien, lo que yo creo que del resto del puzzle, la Asociación de Vecinos, también trabajan por el bien de los vecinos, (con mayor o menor acierto), todos tenemos nuestra formas de ver las cosas, tanto al Albert como a la AAVV, trabajan por el bien común.
Los vecinos,(que se interesan) que somos otra parte del puzzle, presionamos tambien a la Administración, a estas alturas el vecino que no ha ido a hablar con el Alcalde o con el Regidor de Urbanismo, es por que no quiere o pasa del tema, yo no he tenido ningún problema para hablar con ellos y exponerles mis quejas.
Y la tercera parte que son los partidos de la oposición, (aunque tarde), parece que empiezan a proponer iniciativas.
Seamos justos, si no hacen nada les criticamos, y si lo hacen también, pues no le ve yo mucho la lógica. Yo no quiero creer que todos los vecinos que dedican su tiempo a hacer política municipal, sean gente que les mueva las ansias de poder, ni que sean ladrones en potencia, en fin creo que participan de esta manera en la sociedad, con mayor o menor acierto.(Otra cosa son los lideres estatales de estos partidos).Por cierto yo no milito en ningún partido ni tengo interés en ello, voto (cuando lo hago), a quien me da la gana.
Y por último solo decir, del Sr. Jo, que es mi Alcalde, que mis criticas hacia el son fruto de la desilusión. Yo siempre he pensado que este hombre se movía y trabajaba por nosotros, pero después de las elecciones me pasa como a todos, no comprendo su actitud y no entiendo por que actúa así. Y como aclaración, decir que a mi personalmente me molesta mucho cuando alguna gente hace el comentario de " si era un pages, antes de ser Alcalde no tenia nada" y cosas así,(como si ser un trabajador del campo fueses algo deshonesto), este señor lleva 10 años como Alcalde y como todo el mundo a prosperado en este tiempo, si alguien cree lo contrario que lo denuncie donde corresponde.
Y sigo pensando que la suma de la presión popular,sera positiva en la solución final del conflicto, (¿de verdad pensáis que sin presión, por voluntad propia rectificarían?).
No descarto la idea de que yo sea un iluso, un ingenuo, o un primo,o las tres cosas a la vez, pero quiero creer que no todo el mundo es malo, solo se equivocan o aciertan las personas que hacen algo.
Un saludo para todos,
José Luis Rueda

Anònim ha dit...

Tienes razón, sólo se equivocan los que hacen algo.
No me quejo de lo que hacen los partidos de la oposición, sino de cuándo lo hacen.
Evidentemente, tú opinas al igual que lo hago yo, con mayor o menor acierto, con más o menos utopía, pero creo que la mayor presión han sido las alegaciones de Albert.
¿Crees que el Sr. Jo no sabía que la gente iba a protestar después de recibir las notificaciones económicas?¿Que no iban a ir a hablar con él después de que muchos de los afectados lo conocen personalmente de toda la vida?
Es muy fácil manipular a las personas cuando les hablas de temas económicos...y no digo con esto que sean malas personas. Pero ha habido mucha división entre las dos asociaciones, incluso la condición de hacerte socio de una de ellas para poder asistir a una reunión que nos concierne a todos los afectados, eso tiene un nombre: MANIPULACION, o al menos así me sentí yo.
Soy socia de la de propietarios, cuando llegué aquí pensé que lo mejor era estar informada del tema de la urbanización...y lo he estado hasta la fecha de hoy.
No me gustan tampoco a mí las descalificaciones personales, sea alcalde o no. Sólo critico los actos, no a las personas. Yo también me equivoco muchas veces, muchas...y agradezco las críticas si son constructivas.

Un saludo, J.L.

Ana García

Anònim ha dit...

Olimpia dice:
No salgo de mi asombro, todo esto es surrealista.
Soy propietaria de una parcela. La compre hace unos veinte años, no la compré pòr su precio, me gustaron sus alcornoques, sus madroños, sus enorme piedras, su vista, el sonido de las campanas...
En principio pensaba en una segunda residencia dado que trabajaba en Barcelona y tenía a mis hijos pequeños. Después de años conseguí trasladar mi trabajo y...ya era tarde ya no habian licencias y me fui a vivir a Sant Pol. Albert no et desanimis, fas una tasca divulgativa inmillorable.

L'Albert ha dit...

Vaig obrir el blog de ” l’infern de can Canyamars” per ficar hi els comentaris que fossin ofensius.

Ja veig que tindre que obrir-ne altre, el diré “ el cel de canCanyamars” on aniran a parar els comentaris elogiosos.

Coincideixo plenament amb el comentari de l’Anna en criticar els fets i no a les persones, tots ens equivoquem i els que fan mes cosses mes s’equivoquen.

Quans marits no han trencat mai un plat,oi, malament faria la dona en enfadar se per que un dia ho trenca i recriminar li, res han de dir-li, no passa res.

Per a mi el pitjor alcalde o el pitjor equip de govern seria aquell que no fes res, poques cosses els podíem criticar pro de segur que ningú el voldria.